بهترین سیستم کامپیوتر برای آهنگسازی و تنظیم موسیقی

سیستم آهنگسازی

 اگر در فکر تهیه ی یک سیستم قدرتمند برای استودیوی موسیقی خود هستید یا در تلاشید که کامپیوتر خود را جهت فعالیت آهنگسازی و تنظیم موسیقی ارتقا دهید ، حتما 4  دقیقه از وقت خود را به مطالعه ی این مقاله در مجله صوت آژنگ اختصاص دهید .

وقتی حرف از تولید و تنظیم موسیقی میشود ، موضوع فقط مربوط به ضبط صدا یا کنار هم گذاشتن چند سمپل نیست !

خصوصا اگر در زمینه ی میکس و مسترینگ یا تولید موسیقی متن فیلم ، بازی ، ترلیرها و مواردی از این دسته فعالیت دارید ، قطعا قبل از جستوجو و انتخاب یک میکروفون چند میلیون تومانی یا یک کارت صدای فوق العاده باید به فکر تهیه ی یک سیستم کامپیوتر قدرتمند و مناسب برای تولید موسیقی باشید .

آهنگسازان و تنظیم کننده های موسیقی از بانک صدایی سمپل های مختلف و نرم افزارهای سنگینی استفاده میکنند که فضای زیادی را در کامپیوتر به خود اختصاص میدهند ، همچنین ممکن است در نرم افزارهای آهنگسازی بعضی مواقع از صدها سمپل یا وی اس تی به طور همزمان ، برای پیاده سازی ایده هایتان استفاده کنید . بنابراین جدی تر از همیشه به مشخصات سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ آهنگسازی خود فکر کنید !

شما به عنوان یک تنظیم کننده یا میکس من ، در هنگام انتخاب سیستم کامپیوتری مناسب کارتان باید در درجه ی اول به سه فاکتور اصلی اهمیت داده و در انتخاب آنها دقت کنید :

  • Ram ( رَم )
  • Cpu  (پردارنده)
  • HDD/SSD (حافظه ی ذخیره سازی و سرعت آن )

در ادامه به صورت مختصر و مفید در مورد هر یک از این فاکتور ها بحث خواهیم کرد تا اطلاعات مورد نیاز برای جمع کردن بهترین سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ آهنگسازی و تنظیم موسیقی را به دست آورید پس با مجله ی صوت آژنگ همراه باشید  …

سیستم آهنگسازی
  • Ram ( رَم )

وقتی شما در نرم افزار آهنگسازی یک پلاگین یا سمپل را انتخاب میکنید ، جهت اجرا به حافظه ی رَم نیاز است. پس  کامپیوتر شما به رم بیشتری احتیاج دارد چرا که در درجه ی اول ، اگر با تعداد زیادی وی اس تی و نرم افزار یا بانک صدایی بزرگ و سنگین کار میکنید ، باید فضای کافی برای قرارگیری آنها در حافظه رَم وجود داشته باشد . رم کامپیوتر شما به قدری مهم است که نباید به سادگی از کنار آن رد شوید . حتما در هنگام کار با سمپل ها یا وی اس تی های سنگین و حرفه ای متوجه خواهید شد که رَم کامپیوترتان به سرعت به حداکثر مقدار خود میرسد . ( از نظر صوت آژنگ ) حداقل مقدار رم برای آهنگسازی و تنظیم موسیقی 12 گیگابایت ” به بالا میباشد .

 

  • Cpu  (پردارنده)

سی پی یو ( پردازنده CPU  )  واحد پردازش کامپیوتر شماست ، یعنی همان واحدی است که همه ی عملیاتی که نیاز به محاسبه دارند را محاسبه میکند . از دیدگاه صنعت موسیقی ، عملکرد پردازنده ، پردازش دیجیتال صوتی و عملکرد برنامه شما است . شاید تا کنون فکر میکردید که عملیاتی مانند خروجی گرفتن از پروژه با فرمتهای مختلف صوتی ، یا اتفاقاتی از این قبیل توسط کارت صدا انجام میشود ، تمام پردازش های این چنینی توسط سی پی یو سیستم شما انجام میشود . این مثال فقط یکی از صدها مسولیت سی پی یو کامپیوتر شما برای آهنگسازی و تنظیم موسیقی است .کامپیوتر شما نباید از لحاظ CPU  ضعیف باشد ، زیرا این امر میتواند در روند کار شما اختلال ایجاد کند . ( از نظر صوت آژنگ ) حداقل مقدار سی پی یو برای سیستم حرفه ای آهنگسازی Core i5 به بالا میباشد .

 

 

  •  HDD/SSD(حافظه ذخیره سازی هارد )

 

یکی از مهمترین آیتم های سیستم حرفه ای مقدار حافظه ذخیره سازی است  . شاید شما هم فکر کنید که مهم ترین خصوصیت حافظه ی ذخیره سازی یا به اصطلاح همان هارد کامپیوتر فقط مربوط به مقدار حجم برای انبار کردن اطلاعات مورد نیازتان است ! اما فقط مسئله این نیست !

حافظه ی ذخیره سازی ، مستقیما تاثیر بسزایی بر روی سرعت سیستم شما دارد . تصور کنید در حال آهنگسازی یا تنظیم یک ترک موسیقی با کامپیوتر خود هستید . برای انتخاب صدای مناسب ناچار به باز کردن وی اس تی های مختلف از شرکت های مختلف نرم افزاری هستید ، هر کدام از این وی اس تی ها صدها یا هزاران صدا را در بانک صدایی خود جا داده اند . بخش زیادی از سرعت جا به جایی پریست ها برای  جستوجو در میان صداها به هارد کامپیوتر شما بستگی دارد . هر چقدر سرعت خواندن اطلاعات از سمت حافظه ی ذخیره سازی سیستم شما بالاتر باشد ، قطعا با سرعت بیشتری صداها و سمپل ها بارگذاری میشوند و خیلی سریع تر میتوانید پروژه ی خود را پیش ببرید .

 

یک راهنمایی کلی در مورد انتخاب حافظه ی ذخیره سازی یا همان هارد کامپیوتر :

حافظه های ذخیره سازی SSD   سرعت بیشتری نسبت به حافظه های ذخیره سازی HDD   دارند اما به دلیل قیمت بالای SSD  ها معمولا انتخاب این نوع حافظه صرفا جهت نصب ویندوز ( در واقع انتخاب برای درایو C  ) هوشمندانه تر است . ( از نظر صوت آژنگ ) برای راه اندازی یک سیستم کامپیوتر مناسب آهنگسازی ، یک حافظه SSD   با حداقل فضای  128 گیابایت برای درایو C جهت نصب ویندوز   و یک هارد HDD  با حداقل فضای 2 ترابایت برای ذخیره سازی سمپل ها و نصب بانک صدای وی اس تی ها  قابل قبول میباشد .

 

نکته آخر : برای سیستم های کامپیوتر مناسب آهنگسازی ، کارت گرافیک حرفه ای چندان اهمیت زیادی ندارد و در طول کار با نرم افزارهای مختلف آهنگسازی ، به پردازش گرافیکی خاصی نیاز نیست . هرچند که گرافیک های آنبورد های نسل جدید از قدرت کاملا خوبی برای پردازشهای این چنینی برخوردار هستند .

 

شما در این مورد چه نظری دارید ؟

حتی کوچکترین نکات در ذهن شما ممکن است راهگشای کار دوستان شما باشد ( در قسمت پایین نظر خود را بنویسید )

پشتیبانی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *